MissyMe. Powered by Blogger.
RSS

a Q..

Q : What do you want to be when you grow up?
It was so easy to answer this question back then than now.


i remember, when i was 10 years old.. one of my uncle asked me bout my ambition. dat time, his son was 20++ years old.. me, as usually dgn semangatnye akn ckp, "Nadia nk jd doktor! second choice arkitek!! (hakktuiihh! :p)..

when, my cousin's turn to answer (his son).. " saya nk jadi insan berguna bapak.. xkesah la keja pa pon..jnji halal.."

for me, it is a cliche answer.. but nowadays.. i agree. (ye la..umur skrg pon near to d end 20's dh kn.., bru rs make a sense. haha).. ramai yg blaja lain, keje lain.. n xpernah2 pon terlintas di fikiran nk bekerja as position skrg ni. (-.-!)

but my boss always encouraged me.. im still remember his word satu ketike dulu.."xkesah la ape kamu blaja dlu, yg penting how u deliver your work. alam perkerjaan xsama dgn apa yg kamu blaja.. n i see ur potential in certain part. im not gonna tell u what, i want u to explore n determine by urself.." 

ok.. part potential tu agak menyedapkan hati la dgr.. part suh explore n determine tu..kang ckp mcm angkat bakul plak.. hahaihh~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: